VREG

De VREG heeft een ontstellende vaststelling gedaan. Iets waarvoor we al meerdere keren gewaarschuwd hebben.

Als alle bedrijfswagens elektrisch worden, zijn er voor honderden miljoenen, misschien zelfs miljarden, euro investeringen nodig in het netwerk.”

De Vlaamse energieregulator heeft dit laten weten in het Vlaams Parlement. Om de auto ter wille te zijn stelt deze regulator, die trouwens alleen opkomt voor de belangen van de leveranciers, voor om een capaciteitstarief in te voeren en pleit ze eveneens voor andere maatregelen zoals het aanmoedigen van slim laden en het promoten van flexibiliteit. En hier komt hun stokpaardje om de hoek kijken, nl. de slimme meter! Al wat we hier tussen de regels kunnen lezen is dat de consument weeral eens zal opdraaien voor de kosten zowel van het elektriciteitsverbruik als voor de kosten van de aanleg van dit waanzinnig net. Straks wordt uw elektriciteit afgesneden – de slimme meter laat dit toe – om anderen toe te laten keizer auto op te laden.

HET IS HELEMAAL NIET DE TAAK VAN DE OVERHEID OM MET BELASTINGGELD DE INFRASTRUCTUUR VAN DIT NET TE BETALEN.

HET IS HELEMAAL NIET DE TAAK VAN DE OVERHEID OM MET BELASTINGGELD LAADPALEN TE VOORZIEN.

ALLE KOSTEN VOOR HET UITBOUWEN VAN EEN NET VOOR LAADPALEN MOETEN GEDRAGEN WORDEN DOOR ZIJ DIE HIERVAN DE VRUCHTEN DRAGEN, NL. DE ELEKTRICITEITSPRODUCENTEN.

 

Geef een reactie