Mercedes

Hij had als zakenman veel successen geboekt. In een tiental jaren tijd was zijn bedrijf gegroeid van een eenmanszaak naar een toonaangevend bouwbedrijf met een honderdtal werknemers. Hij was veel onderweg. Een bedrijfswagen met alle comfort is voor een bedrijfsleider van dit kaliber dan ook geen overbodige luxe. Verplaatsingen à rato van 70.000 tot 100.000 km per jaar zijn eerder de regel dan de uitzondering. Hij kocht dan ook wat beschouwd werd als de best uitgeruste wagen van zijn tijd. Wij schrijven 1979 – 1980. De Mercedes S-klasse is zelfs uitgerust met ABS of een “Anti Blokkeer Systeem” op de remmen. Verdere snufjes op deze wagen zijn: stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling, elektrisch schuifdak en airco.

Zijn eerste echt grote werf verliep over het algemeen goed. Hij had na jaren zeer hard werken zijn contacten kunnen uitbreiden en kon dan ook de meeste discussies met een gerust gemoed aangaan. Een werf van dergelijke omvang brengt uiteraard steeds moeilijkheden met zich mee. Vandaag werd een belangrijke dag die de toekomst van zijn bedrijf kon bepalen. Door een verkeerde levering kwam de vooruitgang van de werf in het gedrang en konden de financiële gevolgen nefast zijn voor zijn kredietwaardigheid. Hij had zich goed voorbereid en kon dan ook met onderbouwde argumentatie de confrontatie aangaan met het bestuur. De oplossing had hij op zak, maar eenvoudig zou dit toch niet worden.

Het werd dan ook steeds later en later en een goedkeuring van zijn voorstel kwam er dan ook pas toen het al donker was. Nu nog vlug naar huis. Gelukkig had hij een comfortabele wagen. Goede lichten, prachtige motor en zelfs ABS. Hij zette zich in de bestuurderszetel en trok op. Wat een gevoel! Nog een beetje rapper, nog wat meer power, nog wat meer gas en . . . . plotseling zweefde hij in de lucht. Het volgende wat hij voelde was water. Wat nu te doen? Ach ja, het schuifdak. Met een simpele druk op de knop kon hij het schuifdak openen en werd hij gered van de verdrinkingsdood. Toen pas kon hij de schade overzien. Met zeven gebroken ribben en een auto die bijna volledig onder water gelopen was had hij de klap overleefd. Hij had geluk gehad. Of toch niet! Hij had de goede keuze gemaakt bij de aankoop van zijn wagen. Wat indien hij niet met een dergelijke goede wagen had gereden? Hij had de klap zeker niet overleefd.

De Mercedes S-klasse heeft mijn leven gered!!

Mijn visie hierover is als hij met een 2 pk-tje had rondgetoerd dan had hij nooit dergelijk accident gehad en was hij nooit in het hospitaal beland.

 

 

 

 

Geef een reactie