Het is algemene kennis dat een benzinewagen een meerverbruik heeft ten overstaan van een dieselwagen van 10 à 15 %. Een meerverbruik van 1 à 1,5 liter. De taksen op brandstof bedragen nu reeds meer dan 60 % (BTW + accijnzen + voorraadheffing). Indien 2.000.000 gegadigden overschakelen op benzine en we ervan uitgaan dat er gemiddeld 10.000 km per jaar gereden wordt dan heeft vadertje staat meer inkomsten en dit ten bedrage van 1 liter * € 1.50 * 2.000.000 * 60 % * 100 (10.000 km / 100) of een bedrag van € 180.000.000. Reeds een aardig bedrag om elektrische wagens te subsidiëren. En wie draagt hiervan de vruchten? Uiteraard de autofabrikanten en de elektriciteitsproducenten!
WAARSCHIJNLIJK KWAM ER NOG NIET GENOEG GELD IN HET LADE VAN DE OVERHEID WANT ONDERTUSSEN ZIJN DE ACCIJNZEN OP DIESEL DUSDANIG VERHOOGD DAT DIESEL IN ONS LAND MEER KOST DAN BENZINE! (September 2018). Als ik goed ingelicht ben is België nu het duurste land in Europa voor wat betreft de brandstofprijs.
Je kan je steentje bijdragen om de overheid wakker te schudden en te vermijden dat de gewone burger steeds maar meer belast wordt.
Klik dan HIER.